Bruker Eventor til spørreundersøkelser

- Hva mener kundene (deltakerne)? Dette var noe en arrangør lurte på. Løsningen ble spørreundersøkelse gjennom Eventor!


Da Järla Orientering arrangerte langdistanse onsdag 1. mai for nærmere 1.700 påmeldte tett på den svenske hovedstaden Stockholm ønsket de i etterkant å undersøke sine kunders (deltakeres) opplevelse av arrangementet.

Gjennom den svenske løsningen Eventor stilte de følgende spørsmål:

* Hur var informationen om tävlingen på nätet (hemsida, inbjudan, nyheter mm)?

* Hur var vägbeskrivningen och skyltningen till tävlingen?

* Hur var parkeringen med avseende på köer, avstånd till tävlingsarenan och gångvägens beskaffenhet?

* Hur bedömer du att tävlingsarenan var planerad och skyltad?

* Vilket betyg vill du ge till banläggningen?

* Vad tyckte du om terrängen?

* Hur upplevde du kartan?

* Vilken kvalité tycker du det var på servicefunktioner som exempelvis direktanmälan, servering, speaker, dusch, toaletter mm?

* Hur var resultatredovisningen på tävlingsarenan?

* Hur var resultat- och sträcktidsredovisningen på nätet?

Etter endt undersøkelse presenteres svarene med prosentvis fordeling blant ulike aldersgrupper, kjønn og totalt. Både søylediagrammer og kakediagrammer vises på en fin og oversiktelig måte.

Se spørreundersøkelsens svar fra Järla Orienterings løp 1. mai

Se også H21-løypa med veivalg fra Yannick Michiels, 5. plass blant 74 startende

ps! Løpet ble altsÃ¥ arrangert like sørøst for Stockholm på en offentlig fridag (onsdag 1. mai). Med rundt regnet 1.700 påmeldte er dette nok en god bekreftelse på at orienteringsløpere ønsker å løpe god orientering også på helg og helligdager (fridager), spesielt om våren. Noe for eksempel både Orienteringsforbundet her i Norge og den folkerike o-kretsen Akershus og Oslo (1,2 millioner innbyggere) nå får nok et innspill om at de bør notere seg.


blog comments powered by Disqus


Mulig relevante artikler