Større enn ishockey

- Vi hadde større respons på sendingen fra 10Mila enn det vi har når vi sender ishockey. Det er SPORT-Expressens produsent Jörgen Åkerberg som entusiastisk forteller dette til OPN.


 
Mail kommunikasjon
-
Vi har ingen eksakte seertall, men på mail-kommunikasjonen under sending seer vi at vi hadde større respons på sendingen fra 10Mila enn når vi sender ishockey. Det at TV-sendingen ble streamet på Internett gjorde det enkelt for mange å sende inn en mail siden de allerede satt ved datamaskinen, fortsetter Åkerberg.

Markedsfører seg selv
- O-sporten er ikke bortskjemt med å være på TV. Sånn sett markedsfører den seg selv når det først kommer en TV-sending, sier Åkerberg videre. Både han og ledelsen i SPORT-Expressen er meget fornøyd med prosjektet og samarbeidet med arrangørene, produksjonsselskapet Filmhouse og programleder Per Forsberg. Åkerberg utelukker derfor ikke at det kan bli snakk om å gjenta bedriften i 2007 - selv om dette så langt ikke har vært noe tema.

Ukentlige sendinger
I tillegg til sin storsatsing på 10Mila sender SPORT-Expressen hver onsdag kveld "Orienteringsmagasinet". Programmet som varer 15 minutter inneholder litt av hvert fra o-verden, med primærfokus på eliten. Se link til tre av programmene i link-samlingen nedenfor.

PS! For de som eventuelt ikke er kjent med det kan OPN fortelle at ishockey i Sverige er svære greier. Derfor ganske heftig at responsen på 10Mila ligger på nivåer høyere enn "hockey".
 
Linker
Orienteringsmagasinet - sendingen: 12. april - 19. april - 26. april.
SPORT-Expressen- sendte elleve timer fra 10Mila.
Filmhouse - produksjonsselskapet for TV-sendingen.
Per Forsberg - programleder TV-sendingen og speaker på 10Mila.



Mulig relevante artikler