Større enn ishockey
Mail kommunikasjon - Vi har ingen eksakte seertall, men på mail-kommunikasjonen under sending seer vi at vi hadde større respons på sendingen fra 10Mila enn når vi sender ishockey. Det at TV-sendingen ble streamet på Internett gjorde det enkelt for mange å sende inn en mail siden de allerede satt ved datamaskinen, fortsetter Åkerberg. Markedsfører seg selv - O-sporten er ikke bortskjemt med å være på TV. Sånn sett markedsfører den seg selv når det først kommer en TV-sending, sier Åkerberg videre. Både han og ledelsen i SPORT-Expressen er meget fornøyd med prosjektet og samarbeidet med arrangørene, produksjonsselskapet Filmhouse og programleder Per Forsberg. Åkerberg utelukker derfor ikke at det kan bli snakk om å gjenta bedriften i 2007 - selv om dette så langt ikke har vært noe tema. Ukentlige sendinger I tillegg til sin storsatsing på 10Mila sender SPORT-Expressen hver onsdag kveld "Orienteringsmagasinet". Programmet som varer 15 minutter inneholder litt av hvert fra o-verden, med primærfokus på eliten. Se link til tre av programmene i link-samlingen nedenfor. PS! For de som eventuelt ikke er kjent med det kan OPN fortelle at ishockey i Sverige er svære greier. Derfor ganske heftig at responsen på 10Mila ligger på nivåer høyere enn "hockey". |
Linker Orienteringsmagasinet - sendingen: 12. april - 19. april - 26. april. SPORT-Expressen- sendte elleve timer fra 10Mila. Filmhouse - produksjonsselskapet for TV-sendingen. Per Forsberg - programleder TV-sendingen og speaker på 10Mila. |
Mulig relevante artikler