Gode april-tall for OPN.no
Når vi 1. mai tok en titt på tallene fra Google Analytics, og også vår publiseringsløsnings egne tall, ser vi at interessen for alt det gode og interessante orienterings-innholdet på OPN.no fortsatt er relativt høy til å være en nisjekanal innen orientering.
Så mange som litt over 11.000 helt unike besøkende (unike datamaskiner/ip-adresser) har vært innom siden i løpet av april.
Til sammenligning samler våre største orienteringsløp her hjemme i Norge cirka 2.000 til 2.500 unike deltakere.
Hvert besøk på OPN.no i april 2013 har i snitt vart nesten 3 1/2 minutt og det var drøyt 55.000 sidevisninger.
På klikktallene for enkeltartikler ser vi at det i særdeleshet er de mange reflekterte og velformulerte kommentar-artiklene som er mest populære. En rekke av disse har flere tusen klikk hver seg bare i april.
Årsaken til at det innledningsvis står at OPN.no er lillesøster, selv om OPN-tallene isolert sett er gode, henger sammen med at nettavisen Langrenn.com og OPN.no inngår i samme mediehus.
Til sammenligning hadde Langrenn.com 187.000 helt unike besøkende i januar i år og over 2 millioner sidevisninger i samme måned. Da sier det seg selv at OPN.no med sine 11.000 unike besøkende og 55.000 sidevisninger må tåle tittelen lillesøster i denne sammenheng!
Mulig relevante artikler